måndag 20 juni 2011

Micke på sjön igen

Nu har helgen gått igen. Vi har haft en fullspäckad vecka och det är aldrig kul. Varje dag har det varit något antingen läkare, möte eller skol grejer. Men nu, äntligen har SOMMARLOVET börjat! Det är inte bara skönt för barnen utan för oss föräldrar också som kan andas ut. Tänker på alla stackarna som börjat nytt jobb eller går som timanställda och som inte får något sommarlov. Jag har alltid tyckt att det varit hemskt när mina kollegor gått och jag fått stanna kvar. Förra sommaren åkte alla mina chefer på semester och jag blev kvar med hela ansvaret. Det var kul och lärorikt och jag känner att jag klarade det bra. Trodde aldrig jag skulle fixa att ta mig igenom alla systemen och kunna hjälpa säljarna med deras 100 frågor. Men jag letade mig igenom alla flikar och mappar och kunde komma med ett svar. Det hade jag nog kunnat tänka mig en sommar igen:) Jag jobbade ju på First base i två år numera call4u och jag trivdes med mina kollegor och chefer. Anledningen till att jag slutade var att kontoret flyttade till Ronneby och jag hade Elvira på dagis i stan. Min nackskada gjorde att jag beslutade mig tillsist att säga upp mig för stressen fixade jag inte då. Tur att jag gjorde det med tanke på hur det har gått för mig och min nacke. Men till alla er som jobbar hela sommaren NI ÄR GULD VÄRDA!! Stå ut nästa sommar kanske det blir er tur:) I morse körde jag micke till tåget. Elvira var inte pigg på att stiga upp halv sex men upp kom hon till slut. Nu sitter hon i soffan och saknar sin pappa. Han blir bara borta en vecka denna gången som det ser ut nu men allt kan ändras under veckan. På onsdag kommer han, FARFAR!!! Mickes pappa menar jag då. Han har jobbat i England nu i sex veckor och här är en liten som saknar honom massor. Snart är det lövmarknad och då är det också svärmors födelsedag, 55 år blir hon och det måste vi ju självklart fira! I midsommar åker jag och Elvira till Landön för att fira med Linda och familj. Hoppas nu ni alla får en trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar