söndag 31 juli 2011

Lillan och jag.

Solen har äntligen hittat fram efter 4 dygns regnande, helt underbart! Jag och lillan åkte till Brunnsparken och strövade omkring. Hon älskar att vara där och titta på alla saker och blommor. Det bästa e den goda korven som hon alltid äter där. Vi köpte ingenting men hade det mysigt bara hon och jag. Efter det åkte vi till Therese och Hasse och drack kaffe på deras mysiga soldäck. Elvira klassade ut Annie och hennes kompis i ring kastning:) Vi var även en runda på Blekingeplantan och köpte två hjärtan på tråd..


Jag har storstädat i dag och plockat bort allt onödigt plotter i köket och det skapar rymd och renhet. Jag ändrade lite i trappan upp på ovan våningen och fixade lite på Niklas rum. I bland är det extra kul att städa och ändra lite här hemma. Jag har gjort en lista till Micke som jag behöver hjälp med.
1: Sätta fast alla kablar i stora rummet nu när Telia är färdiga där.
2: tapetsera om köket  
3: göra spaljen på framsidan
Han blir tokig på mina projekt:) Nu är dom någonstans mellan Nyköping och Västervik på väg runt Gotland.
En vecka till tror han att dom är borta.
I morgon kanske Elvira ska vara hos sin farmor en stund och då ger jag mig ut i svamp skogen.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar