lördag 5 november 2011

Till alla ensamstående mammor och pappor!

Nu har min gubbe kommit hem efter 3 veckor på sjön. I går fick jag en påminnelse igen om hur det är att vara ensamstående förälder till sina barn. Jag gick upp på kvällen när resten av familjen bänkat sig framför tv:en och tog ett bad. Jag njöt av tystnaden och att bara kunna göra något fastän att alla barnen var uppe. Annars står lillan vid badkars kanten och vill också hoppa i eller är det något pojkarna måste ha gjort just då. Jag kunde bara ligga där medans Micke fixade allt annat. Jag har ju varit ensamstående mamma till pojken innan men man glömmer snabbt bort hur det är att aldrig kunna räkna med någon annan. Så alla ensamstående NI ÄR FANTASTISKA!!

I dag står simhallen på schemat med familjen men efter en kik på kommunens hemsida står det att dom bara har öppet 3 timmar mellan 11-14.00. Så hum vi får se ena killen sover ju än. Mickes lilla farfar gick bort i förgår med en ålder på 92 år. Vi åkte ut till hans farmor i går som är liten som en teskedsgumma också 92 år. Hon bor i en service lägenhet helt själv nu, stackars lilla tant.
Hoppas nu ni alla får en bra lördag och glöm inte om ni ska dekorera gravar att jag gör kransar m.m.

Trevlig fortsatt helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar