tisdag 2 april 2013

Påsken

God morgon vänner!

Nu är påsken över men det har varit en trevlig sådan:) Vi har målat ägg, hängt fjädrar i träden, pyntat gravar och allt annat som hör påsken till. Påskafton firade vi här hemma med Niklas, Mickes mamma och sambo.Det var så skönt att ha alla barnen hemma. Jag ringde Linda vid tio och berättade om vår påsk och då visade det sig att hon satt själv. Micke tyckte detta var hemskt och bad mig ringa upp henne igen och be henne komma och fira med oss. 3 timmar senare stod hon i dörren. Barnen hade bestämt att vi skulle hoppa påskmaten och grilla i stället. Mycket godare och smidigare! Efter maten fick alla varsitt brev som påska kärringen sopkvast varit och lämnat. Det var massa uppdrag var och en skulle göra. Tillslut genom att följa allt i brevet kom man till skatten. Barnen hittade påskägg som hon lämnat lena och Magnus fick målade äggkoppar Elvira hade gjort och Linda fick en cubcake:)
Även dom vuxna va med i leken och tyckte att det var kul. Niklas sov över här hemma för första gången på länge! Underbart!!  En väldigt bra påsk med andra ord. Nu har Adrian varit hos sin kompis i Allatorp sen i söndags så i dag hoppas jag att han kommer hem. Dom har så kul där ute och jag förstår att det är himmelriket för barn. I går var jag ute med lite nya kläder och då kom Adrian körande på denna stora maskin!


 Jag insåg igen hur stor han blivit! Jag blev stående en stund för att titta på pojkarna och njuta av deras lycka. I dag ska jag och Elvira till leklandet med hennes kompis och mamma. Jag kan inte stanna kvar hela tiden då jag ska i väg och jobba. Elvira får lifta hem med kompisens mamma när dom är färdig lekta. Nu kaffe och sen fixa till mig så vi kan köra mot staden:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar