lördag 14 november 2009

Jäklar vad duktig jag är!!

Har ni också upptäckt detta.. jag har bloggat nästan varje dag,de ni! Inte för att det händer så mycket spännande men något litet händer det ju varje dag. Till exempel i dag, en vanlig lördag med någon extra grej. Och i dag är extra "grejen" Niklas match. Han spelar ju handboll och i dag är dom i Ronneby. Första matchen möter dom Växjö och nästa möter dom Ronneby. Så nu alla vänner håller ni tummen!! Man får inte hålla båda säger Niklas för då betyder det otur:) Farmor och Magnus har sponsrat honom i dag med match kläder, tack för att ni finns!! Adrian har fått stor städa sitt rum nu och det innebär.. Plocka undan alla leksaker, dammsuga, skura golvet och bädda rent och damma. Hårda bud i Mellerud:) Jag tycker att är man snart 10 år så kan man faktiskt detta själv. Ta inte illa upp någon om det är så här hemma hos dig.. Men vad händer med barnen om dom alltid får allt på silver fat? Jag vet att många tänker bättre att jag gör det för då går det snabbare och blir rent. Men låt barnen göra det är du inte nöjd gör om det när barnet gått ut. Dom måste ju också få vara duktiga:) Låt dom gå och handla, lära sig vad pengar är och vad det betyder och för att få se vad det kostar. Nej så här gör vi för vi tror att barnen växer av det. Adrian blev i alla fall tok förbannad som vanligt när han ska städa men sen går det undan och han blir stolt. Nu är han och leker med en kompis och jag väntar på Therese som ska komma på kaffe. Vet ni en sak, nästa vecka är jag själv med barnen. Oj oj det är jag inte van vid nu:) Upp med alla på morgonen frukost, kläder, borsta tänder byta på lillan och på cykeln till dagis. Pojkarna får jag ställa en klocka till så dom vet när dom ska gå till skolan. Efter saltö får jag ta bussen till jobbet. NU ÖNSKAR JAG ATT JAG HADE EN BIL!! Då hade jag kunnat köra när pojkarna gått till skolan. Har du en gammal bil gömd i byrå lådan får den gärna flytta hit en vecka:) Micke ska till Chalmers i Göteborg på kurs.
Hoppas ni alla får en trevlig lördag så hörs vi i morgon igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar