måndag 23 november 2009

Katterna har fått ett tillfälligt hem!!

http://ronnebyshittekatter.blogg.se/
I onsdags förra veckan kom ju två små kisungar till oss. Jag har ju astma så vi har inte haft någon möjlighet att kunna ha dom inne i vårt hem. Dom fick flytta upp på vår altan/balkong där dom fick en låda att bo i. Varför skriver jag alltid så konstigt om vår balkong? Jo den är så stor så jag kan inte bestämma mig för vad det är. Den ligger ju en meter ovanför marken så det räknas ju som balkong:) Kisarna har vant sig något mer vid oss men ägarna lyser med sin frånvaro. Dom har inte gjort någon anmälan varken hos polisen eller kattkomandot. Sen kom Emma!! Emma jobbar för kattkomando syd, polisen ordnade så att vi kunde ringa henne. Emma kunde inte hämta katterna men fixade så att några andra katt människor kom. Dom tog kisarna och lät Adrian ta farväl. Han grät och grät och grät. Han tyckte ju så mycket om dom små. Nu kan vi följa kisarna via Emmas blogg via har lämnat min mail adress för att vi vill veta var dom blir av. Dom kommer inte att skiljas utan kommer att hamna i ett gemensamt hem:) Nu ska dom avmaskas, vaccineras och bli rums rena:) Tänker följa dom så gott det går..
TACK UNDERBARA MÄNNISKOR FÖR ATT NI FINNS!!!

2 kommentarer:

  1. Hejhej!
    Vad struligt det är att komma in här nu då, trodde inte att du hade uppdaterat nåt här då det inte kom med på "Bloggkoll" men så kom jag på att det nog inte gör det längre efetrsom det krävs lösen...I alla fall, bra att det löste sig med de söta små krabaterna men kan förstå lilleman :s

    Hälsa alla i familjen din :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ojdå, blev visst lite strul med kommentaren också...!
    Det är alltså jag (Malin) som kommenterat :)

    SvaraRadera