måndag 16 augusti 2010

Livet

För ett tag sen skrev jag om min lycka efter alla mot gångar. Jag var verkligen glad och kände att inget kunde gå fel nu. Nu har jag trillat och det är rejält. Allt vände på en dag..
När jag var liten eller undre tonåren träffade min pappa en kvinna. Jag minns att han sa efter ett tidigare förhållande att nu Nina blir det bara vi resten av tiden det lovar jag dig. Jag minns sen hur han kom och sa att han träffat någon och vad jag skulle tycka om det. Jag sa bestämt: ska du träffa någon så ska hon ha långt mörkt hår och bruna ögon:) Och mycket riktigt blev det så.. Maggan som kvinnan hette såg precis ut så! Hon kom in utan att ställa krav på mig om att hon skulle bli min bonus mamma. Vi blev bästa vänner redan då. Hon var min mamma i 21 år fastän att pappa och hon delade på sig när jag var 15. Hon har 2 barn och 4 barn barn men frågade du henne så svarade hon 3 barn och 6 barn barn. Det var jag, Adrian och Elvira. Jag hade en riktig mamma som jag älskade men hon var så gammal och kunde inte riktigt förstå. Maggan var den som jag diskuterade sex, killar, alkohol p-piller och allt. Vi pratade verkligen ingående om sådana grejer och det var aldrig pinsamt. Hon var mitt stora stöd ingen kan förstå hur stark denna kvinna var hon gick genom sten om det krävdes för att vi barn skulle ha det bra.
I tisdags hittades min mamma död i sin lägenhet och jag hann inte säga hejdå. Jag hann inte säga hur mycket hon betyder för mig. Jag hann inte ge henne en sista kram. Hon dog själv och låg kvar i flera dagar innan hon hittades. jag hörde hennes röst sista gången i torsdags och jag önskar att jag aldrig la på. Nu är hon borta och på onsdag ska jag stå vid hennes kista.. Jag vill inte detta mer..
LÅT ÄNGLARNA VARA MED ER..

1 kommentar:

  1. Jag får gåshud av att läsa dina ord. Massor av kramar till dig!!!

    SvaraRadera