måndag 4 juni 2012

Härliga helg

Måndag igen och helgen är över för denna gången. Denna helgen har Elvira varit hos Micke och jag har bara haft Adrian hemma. Linda och hennes dotter Tilda kom upp i fredags och vi har bara SOFTAT! Vi har suttit på balkongen och spelat ett kort. Gin rummy heter spelet och det är grymt roligt synd bara att vår älskade vän Jenny inte var med. Det tar många timmar och vi hann spela det 3 gånger haha.. Vi hade lite dåligt samvete för barnen men kom fram till att dom är stora och vill ändå inte ha oss med. Adrian och Tilda spelade tv spel, bergs klättrade och var med vänner på gården så dom hade det skoj ändå:) Som alltid får vi våra hysteriska anfall över tokigheter som händer när vi är tillsammans. Tex Vi röker numera klick cigaretter, Linda skulle då säga att hon inte rökt en ändaste klick cigarett på länge. Mitt i spelet och koncentrationen kommer meningen ur hennes mun.. jag har inte druckit en endaste klick i efternamn!!! Haha vi dog hur fan fick hon ihop detta nu då? Tårarna rann och skratt musklerna låste sig och ingen av oss prata.. Ja gode tid. Eller som på Statoil.. Där stod en kille som såg jävligt bra ut i kassan. När jag kom ut säger jag detta till linda som rullar fram bilen för att glo in genom rutan men saken var att killen på insidan gjorde lika dant så där möttes tre fånar varav två åter igen bröt ihop..
På lördagen åkte vi ut till Micke och grillade. Jag gjorde svamp stuvning till köttet och Linda har nu hittat en ny favorit:) Alltid lika gott med grillat och att vara i mitt älskade Villa Ekdala med min familj. Söndagen kom och det blev lite gin rummy till och sen var det dax för Linda och Tilda att åka hem igen. Kom snart tillbaks! Nu sitter jag ute i huset och slappar Micke har varit på 4 års kontroll med Elvira men han ringde nyss och allt var bra med lilla loppan. Nu är det ju så att hon har så lätt för att bli röd om smölan och detta tog han ju upp där inne. Sköterskan skrev en remiss för det kan ju vara så att hon är lite för trång. Så gissa vad Micke då vräker ur sig.. Det har hon då inte från mor sin...Ja ni hör ju själva hur jag har det:) haha hej då nu för denna gången..












2 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ha ha!!!! Fint slut på min kväll:) Haha hahahaaaaa!

    SvaraRadera
  2. jag skrattar ihjäl mig, hahahaha både åt vår roliga helg med alla skaratt och mickes kommentar....Det är så typiskt micke... Älskar dig vännen och till midsommar kommer jag iaf....och sen blir det ju när jag har semester :)

    SvaraRadera