onsdag 11 juli 2012

Fy bubban!

Nu är det så där tungt igen och man vet inte riktigt på vilket ben man ska stå. Allt började på midsommar afton. Kom nu ihåg när jag skriver att bloggen är låst så alla kan inte läsa. En nära släkting till Micke fick bryt. Talade om hur dåliga föräldrar vi är mot våra pojkar. Vi kan inte sätta gränser.. Allt började med att pojkarna frågade på kvällen om dom fick se en skräck film som dom båda sett innan hos deras andra föräldrar. Jag är i mot skräck men ändå tänkte jag ok vi är ju här. Dom är snart 13 år och ser mycket som vi inte vet redan. Allt var lugnt och pojkarna kommer ut glada när den slutat. Då fick personen bryt hur vi kunde tillåta detta!! Adrian fick sig en dos av att han inte var mogen och han sa i mot. Personen sa att han kryper in och lägger sig mellan oss om nätterna och då är man inte mogen! Han försvarade åter igen för han ligger inte mellan oss!!
Nästa blev Niklas som använde ordet mongo (inte till någon) och då kom nästa bryt. Jag bara satt där och fann inga ord..
Efter ett tag kommer ett kort från semester tillsammans med Niklas. Adresserat bara till Micke och till honom. Jag har alltid stått med när vi fått kort. Niklas skickade också ett BARA TILL PAPPA!
Jag blev ledsen besviken och känner mig utanför. Jag finns hallå!!!!
I går var vi i huset och Niklas kom hem. Vi hade bestämt att sova där men det blev inte så. Niklas skulle vara med kompis hemma men när han fick reda på att Adrian skulle vara där ville han i väg. När A har kompisar får ALLTID Niklas vara med.
Detta plus lite resulterade att Adrian bröt ihop han ville hem han känner sig i vägen när N kommer. Och i ärlighetens namn gör jag med det.
Överreagerar jag? Är jag knäpp? Hjälp!!!!
I helgen skulle det vara min och Mickes helg. Vi skulle åkt på mini semester. A och lillan skulle vara hos personen från midsommar men han vill inte.. Ska jag tvinga honom? Allt är bara en röra nu..
Stannar i Lyckeby ett tag nu och andas. Min son har i alla fall ett hjärta för igår innan han somnade skickade han sms till Micke och bad om ursäkt och talade om att han tycker om honom..
Men nu tänker jag är det A som ska be om ursäkt och för vad att han finns???
Snälla lämna en kommentar hur ni skulle gjort för jag blir tokig snart.. Och det här med att inte sätta gränser.. Kolla vad hände förra sommaren och var är A i dag?

JAG ÄR EN STOLT MAMMA!!!!!

5 kommentarer:

  1. Jag tänker så här; det fanns ju en anledning till att du flyttade från Micke och Niklas. Kan det vara därför brevet inte var till dig- för att du inte är skriven på den adressen längre? Man hör ju direkt att så fort Niklas är i närheten blir det konflikter och återigen- det är ju därför du har din lägenhet;) Jag vet att ni har Elvira som binder samman er, men du kanske ska låta det stanna vid det? Förstår att det är tungt att lämna Micke och huset, men det kanske är det enda rätta? Jag tycker personen som agerat illa gör det fruktansvärt fult så jag försvarar inte henne/honom. Jag tycker synd om dig. Kanske bara ska träffa Micke och undvika övriga familjemedlemmar? Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänker som Tessan. Det är Micke du vill ha, då hade jag inte varit där när Niklas är där för uppenbarligen "skiter" han i er och då hade jag gjort tvärtom.. För kan han inte uppföra sig inför er så hade jag undvikit honom.
    Dessutom kan Micke komma till dig i lägenheten, du behöver inte åka till huset. För Adrian kan vara med sina kompisar i Lyckeby.

    Undvik konflikter med Henne/honom, Låtsas att hon/han är luft.. Och tänk på dig själv <3

    Du tänker alltid på alla andra i första hand, men nu är det dags att tänka på dig själv lite..Kram Kram.

    SvaraRadera
  3. Det underbara i det hela är att sen i mars var det bestämt att hon skulle ha båda barnen denna helgen. Nu fick Micke sms dom kan bara ha lillan!!!! SNÄLLT!!

    SvaraRadera
  4. Eftersom jag va med midsommar vet jag att du inte överreagerar... Hon har rätt till sin åsikt om saker och ting och själklart har hon rätt att säga den oxå men hon borde välja plats och sätt att säga det på... Och att en vuxen människa som är så emot mobbing och utanförskap själv stänger ute både dig och Adrian, hmmm vet hon igentligen vad hon pratar om???
    Håller med Bea och Tessan.... Du har gjort allt som står i din makt för att försöka få en bra relation med Niklas och det han ger tillbaka är bara falskhet som lyser igenom och faktiskt förstår jag inte micke som inte kan se det...

    SvaraRadera
  5. Nej det där sms:et var inte snällt! Hon gör ju Micke illa också . Å andra sidan hade ju Adde inte åkt dit efter det dom hänt!

    SvaraRadera