fredag 6 juli 2012

Lindas överrasknings fest

Oj vilket helg det blev. Jag började planera denna helg i April för det började närma sig Lindas 35 års dag. Jag startade en fb sida där jag bjöd in några av Lindas vänner och där började planeringen snurra. Skulle vi vara i Kristianstad, Landön i Lindas mammas stuga eller var skulle vi vara? Vi insåg att i Kristianstad fanns det inte så mycket att göra. Det blev Karlskrona. Jag lurade Linda och sa att hon skulle komma upp för vi skulle gå och titta på Caj Karlsson. Hon upptäckte att det var den helgen hon hade dottern hemma och hade ingen barnvakt för pappan har haft Tilda så mycket och hon ville inte fråga. Då ringde jag pappan och Tilda och berättade vad som var på gång och givetvis var dom med på detta. Tilda har inte avslöjat oss hon har varit jätte duktig. Pappan ringde upp Linda och frågade Linda om det var ok att han tog Tilda med sig till Hällevik just den helgen. Kort efter ringde min mobil och det var Linda.. - Alltså fatta vilken tur just nu skulle Jonny ha tilda och åka i väg det måste bara ödet. Hahaha jo så är det nog Linda:) Sen kom nästa problem det kom upp lappar på scan om att hon mf skulle in och jobba just den helgen. Detta fixade Adelina och berättade för deras chef vad som skulle hända och hon fick ledigt.. Det roliga är att hon inte fattat något. Dom jobbade Fredags kvällen och Linda trodde att hon skulle köra Adelina till tåget innan hon körde hit. Tji fick hon helt plötsligt kom det en status uppdatering på fb från Adelina att hon skulle till Karlskrona. Linda fattade att det var planerat men trodde att Adelina skulle med på Caj.


Morgonen efter dukades det upp med champagne frukost den fina blomman där champagnen stått i har Adelina gjort, hon är florist.

Skål Linda! Hon fick en vacker hatt att bära hela dagen:)


Klockan tolv stod det en bil utanför och vi band för hennes ögon. Adelina och jag satte oss på varsin sida av henne så hon skulle märka att det var INTE vi som körde. Hon skrattade och skrek, VEM FAN KÖR BILEN; HUR FAN KÖR DU MÄNNISKA!! :) Gud va kul.. Bilen stannade på fisktorget där det var fullt med folk. Vi satte henne på bryggan och då hörde hon en båt tuta. Hon utbrister JAG SITTER PÅ EN BÅT! Ha ha ja Linda säger jag vinka nu på alla du åker förbi.. haha hon satt kvar på bryggan och folket runt skrattade. Tillslut kom båten vi skulle med och precis innan på stigning fick vi ta ögon bindlen så hon inte skulle stupa i vattnet. Väl ute på skön hade vi färd dryck i varsen ecopure flaska. Perfekt för att dricka alkohol på förbjudna platser:)
2 timmar senare och lagom runda under fötterna gick vi och åt och hinkade i oss mer dricka. Meningen var att vi skulle ta bussen till Lyckeby men nu hade vi gjort andra fyllan på loppet av 12 timmar. Micke kom och körde hem oss. Vi tog en siesta för att ladda inför fest nr tre:) 1 1/2 timme senare var vi i gång igen. Nu var det fest!! Det blev sång på balkongen och många skratt, stackars mina grannar. Det blåstes i visselpipor och stojades. Senare på kvällen blev det bussen till stars and stripes där det dansades och dracks ännu mer. Vi var hemma halv fem på morgonen då snälla Johan kört oss hem.

En underbar helg med mycket dricka och skratt!
Allt för en underbar vän!










                                                









  1. 

1 kommentar:

  1. Ja det va verkligen en underbar helg och super duper rolig:) tack så jätte mycket ni är ju bara så underbara:) va väldigt längesen jag hade så roligt och dansade sååå mycket. En riktigt jävla rolig helg helt enkelt!!!!! Love you

    SvaraRadera