tisdag 31 mars 2009

spännande dag

Åkte till jobbet som vanligt vid åtta, jag kände redan då att det skulle bli en jobbig dag. Jag sålde inte ett skit på hela förmiddagen. Coachen jagade mig om att jag måste sälja. Vilken mardröm, men jag kunde inte hur fan jag än gjorde. Jag kände paniken stiga inom mig. Rätt va det va så kom Micke en kollega och stängde av min dator. Han sa: Byt plats du kan det här.
Jag gjorde som han sa. Sen frågade jag coachen om påsken och hur mitt schema ser ut. Till svar fick jag det beror på hur du säljer nu. Jag blev SÅÅÅÅ jävla arg. Jag har sålt bra sedan jag började och bara för att jag inte sålde en dag så blev det så här. Nu ville jag bara få röka!!! I ren ilska gick jag in och satte fyra ordinarie direkt. Mer i poäng än vad många andra av mina kollegor satt på hela dagen. Nu blev han tyst:) Chefen kom och log och sa. detta va väl inte så svårt. Jag visste väl att du kunde.
Efter detta kom jag hem och tog ungarna. Elvira e fortfarande sjuk och pojkarna skulle på pingis. Jag bryggde lite kaffe och tog med till Micke. Han var vid båten och jobbade. Efter det hämtade jag pojkarna. Elvira bäddade jag ner i vagnen för lite frisk luft skadar inte när man e sjuk.
På kvällen var det dax för läxor. Att vara en bonus mamma eller vad man nu än ska kalla sig e ett rent helvete. Ena dagen e allt så jävla bra när det behövs. Andra dagen e man bara skit värd för att man inte är biologisk förälder. Jag hatar duttande och dattande!!! Jag har bestämt mig för att inte ta mer skit nu. Jag finns till 110% på våra veckor men inte till en enda på våra icke veckor. Jag hatar när man lovar barn saker och sen inte gör det. Då man tar förgivet att den andra föräldern fixar det ändå.
TROR DU ATT JAG BEHÖVER RÖKA ELLER????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar