tisdag 28 juli 2009

Pappas födelsedag i dag

I dag är det den 28 juli och min pappas födelsedag. Det är den första födelsedagen som han inte finns med oss. Jag tror inte att någon som inte mist någon förstår hur tomt det blir. Jag är ju uppväxt hos honom att han har ju alltid varit min trygghet i livet. Han har alltid rättat mig om han tyckt att jag gjort fel. I bland funderar jag på vem jag varit om jag inte växt upp med honom.

Till min pappa:

För mig lever du min käre far
du finns här men jag kan inte se dig
jag känner dig när du besöker mig
jag stannar upp i det jag gör
jag ler och vill att du blir kvar
ditt barnbarn stänger nyckel skåpet som var ditt
du öppnar det när han sover
han säger nu e du här igen
vi känner dig vi vill att du blir kvar
Elvira vinkar ut i tomma intet vi vet vad hon ser
För oss lever du var dag
din dotter

1 kommentar:

  1. Jag förstår då att dagen varit tuff!
    Fint skrivet.

    Tack :)

    Kram!

    SvaraRadera