söndag 13 december 2009

Hej alla

Nu är jag tillbaks. Det har varit fullt upp ett tag. Micke har varit inlagd på sjukhuset och Adrian har varit sjuk. Dom har tagit sarmonella prov på honom i och med att han varit så dålig länge nu. Svaret har vi inte fått än men han mår mycket bättre i magen nu. Micke är trött och känner sig sjuk hela tiden stackarn. Vad har mer hänt då, jag har varit på kurs och lärt mig allt om räntefonder,aktiefonder,generationsfonder och blandfonder:) Och var blir pengarna av och hur delas dom upp? Det mesta handlar om dom 2.5 % som vi själva kan påverka genom att byta fonder och att vara aktiv i marknaden. Eller så använder man sig av en PPM förvaltare eller någon bank. Skillnaden är att banken bara ändrar dina fonder någon gång per år medans en ppm förvaltare kan göra det hela tiden när det är läge. Och det är här jag kommer in.. tadaa!! Så nu sitter jag för Monetar PPM förvaltning. Kul va!!
I dag har jag gjort årets första julbord till familjen, Niklas är tyvärr hos sin mamma men han får säkert ett provsmak där:) Vet ni vad den största nyheten är!! VI HAR KÖPT BIL!! JAAAAA
Äntligen var vi överens om detta och allt hände på en dag, så skönt! Så Adrian, Elvira och jag har varit på Hasslö i dag på pappas grav, gud va skönt att ha det gjort nu mitt i alla jul pysslande.
Vi har packat en massor för nu e det inte långt kvar tills vi flyttar. Klockan fyra är Karlskronas Lucia på torget så nu får jag sätta fart så lilla Elvira får upp och titta. Kram alla

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt att Micke mår sådär dåligt, hälsa honom härifrån vet jag. Och våran lilleman också, är han helt pigg nu?

    Skönt med bil igen kan jag tro :)
    Hälsa alla i familjen din o ha det!
    Kram kram!

    SvaraRadera