fredag 18 december 2009

Lite ledsen i dag

Skolavslutning är ingen stor grej nu vid juletid, jag vet. Det är skillnad på sommaren när dom ska gå upp en klass. Men föräldrar och anhöriga kommer till kyrkan även på denna skol avslutningen. Adrian ställde frågan, mamma var är alla? Jag satte mig i bilen efteråt och tårarna sprutade. Jag vet vad Adrian tänker.. varför kommer ingen på min när alla ska på Niklas. Det är ju bara så här det ser ut för lillemannen. Han har mig till 110% och det är vad han har. Om några timmar ska jag sätta mig i bilen igen för att gå på Niklas skolavslutning. Dit kommer Micke, Niklas farmor, Niklas morfar förmodar jag, Niklas bonus pappa Marcus och till och med farfar kommer i dag. Och så kommer JAG och Elvira! För jag vägrar att göra skillnad på honom och mitt. Går man på en och har möjligheten så går man på bådas! Vi lever i vår familj VI HAR TRE BARN! Inte någon oäkta som man tidigare kallade det. Jag överregerar kanske men det gör så ont.. Tårarna sprutar nu igen men jag tycker så synd om Adrian.. Jag kan bara göra det bästa jag kan för VÅRA barn. Usch.. E jag löjlig som tänker så här?? Nej nu får jag städa innan jag ska i väg igen. Måste bara berätta att Adrian hade julpyssel kväll i går på skolan det var mysigt och barnen verkade ju gilla det. Det var vi klassföräldrar som ordnat det och Adrian var stolt över att hans mamma var delaktig i detta. Det kom föräldrar, syskon, mor och far föräldrar och massor av folk. Kul att så många ville komma!! Jag hade lite panik kan jag ju erkänna i och med att jag var själv där med alla tre barnen och skulle samtidigt styra upp min jul pyssel station. Tur att Elvira är så självständig och tålig. Jag fick lite hjälp av min goa Maja med att passa Elvira en stund. Tack söta goa du, jag älskar dig tjejen du är så duktig och snäll!! Nu känns det lite bättre när jag fick skriva av mig.. Tjingeling..

3 kommentarer:

  1. Hej gumman! Tycker inte alls det är konstigt att du känner så, förstår inte hur man kan göra skillnad på barn på det viset ni är ju ändå en familj men tre barn och alla tre ska känna sig lika delaktig i familjen. Synd om Adrian när det alltid är han som kommer i klämm när det gäller sånt här, inte hanns fel att han inte har mormor, morfar i livet eller att hans pappa bara är pappa dom helgerna han är där. borde kanske finnas fler vuxna som skulle kunnar finnas där för Adrian om dom bara hade velat. Hade jag vetat detta hade jag kört upp bara för att gå på hans skolavslutning. Älskar er kramiz Linda

    SvaraRadera
  2. Fast jag var där och tittade på Adrian också- bättre än inget- eller hur?? Jag förstår att det känns jobbigt fast vi har det ju likadant i min familj....Jag har bloggat om lukpysselkvällen och skolavslutningen! Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dej...Och jag förstår lilleman också. Jag hade gärna varit där som du vet (hoppas jag iaf) men tur att i oturen att vi inte bestämde nåt då jag istället fick ägna min dag på sjukhuset, seg lunginfl jag fått!

    Tack för din kommentar, du är ju rolig du ;)Jag uppskattar din omtanke vet du och är glad för att du bryr dej. Är hemma igen nu så ska försöka hänga med lite bättre här :)

    Ha en fin helg :)
    Många kramar till dej och din familj, hälsa dem!

    SvaraRadera