lördag 27 november 2010

Jul stök m.m



Finns det något mysigare än julen? Jag har bytt gardiner i snart hela huset och alla stakar och stjärnor är uppe. Tomtarna får väl vänta lite till men inte för länge:) Elvira är rädd för tomten så jag har satt en framför kakelugnen som hon får vänja sig vid. Nu säger hon hej till den när hon går förbi. Snön ligger på marken och det bara kommer mer och mer, mysigt till advent men kallt. Vi flickor är själva på torpet då alla pojkar är i väg. I morgon ska vi åka till någon liten pulk backe och ta med oss varm choklad mysigt.
Jag åkte aldrig till Alnaryds julmarknad utan det blev en sväng till Eko och sen tjej middag i Kristianstad. Där bjöds det på fläskfile med potatis och morötter i ugn. Smarrigt gott. Tack snälla Linda för en trevlig kväll och god mat och dricka. På Eko köpte jag lite nya gardiner en tvättkorg lite ljus och annat mys. Kan ju inte skriva allt här för då sliter Micke sitt hår uppe i Gävle:) I kväll har min lilla Maja varit här. Men liten är hon ju inte längre det är en stor tjej nu. Maja är min syster dotter dotter unge och inte viken som, utan den vackraste!
Underbara Maja visst e hon fin..
Nu ska jag ge mig på den tråkiga tvätten igen och ta mig ett andra glas vin.

1 kommentar: