måndag 26 december 2011

Julen 2011

Julafton har varit, inte alls som förr. Var är snön och kylan har tomten blivit gammal och skickat tomte mor? Jag saknade faktiskt snön i allafall på julafton. Vi hade alla barnen hemma och det var blixter mysigt. Vi åt kall bord och blev propp mätta men gick ändå på varm rätterna, så gott! Godis bordet blev nästan orört för det fanns så mycket annat gott. Klockan tre var det givetvis kalle anka som hela familjen tittade på. Efter det kom tomte mor och gud va julklappar det blev:)
Adrian fick en spark cykel, kast spö, luftgevär, dator högtalare, mus matta, mus, gitarr stativ, och mycket annat.
Niklas fick en sparkcykel, gitarr, gitarr stativ, kastspö, en sladd för att kunna köra datorn på tv:en och mycket annat:)
Elvira fick en cykel, målar bok, pennor, nallar, pussel, modell lera m.m
Jag fick allt till min värk. Värme madrass till sängen som täcker hela kroppen, värme filt, vetekudde och en platt tång. Tack Micke det var precis det jag behövde. Love you!!
Micke fick 2 skjortor, en jacka, glas skålar, lukte gott, rak grejer m.m
På kvällen kom delar av familjen Lindskog som var klara med jul firandet. Vi spelade monopol 4 vuxna och tre barn. Spelet varade länge så kl 12 på natten åkte jul bordet fram igen:)

Jul dagen vill jag bara glömma. Vaknade med migrän och trodde allvarligt att jag skulle dö! Sov till kl 2 på dagen! Efter det åt vi pannkakor och inte jul mat, perfekt! Vi tog en runda till city gross och handlade lite gott till soff myset på kvällen.

I dag annandag jul ska vi ha kalkon middag till svärmor och Magnus. Dom har varit i väg i jul så vi får ha lill jul här i dag.
Nu får jag gå upp och väcka Micke för det är han som är köks chef i dag och middagen ska vara klar om 4 timmar:)
Min underbara son har det lite jobbigt nu, han saknar sin pappa massor så jag får försöka sy ihop något. Jobbigt att se honom gråtande hela julen.

GOD FORTSÄTTNING ALLA!!!

1 kommentar: