tisdag 20 december 2011

Julstöket fortsätter

Nu har vi handlat hem all jul mat. Gode tid vad mycket man äter på julen. Detta året är vi själva hemma med alla barnen och vi ska lägga till en del traditioner som vi hade när jag var liten:) Vi ska kolla på super 8 filmer sen jag var liten. Kommer ni i håg dom stora film rullarna och den stora vita duken? Det är filmer på mig som liten, min farmor, mina föräldrar och många jular. Kul för barnen att se hur vi alla såg ut då. Även Micke har ett gäng sådana filmer. Det blir kalle anka, mat, tomte och spel också självklart. I kväll har jag gjort Jansson och Micke har lagt revbenen i marinad och köttfärsen blandad så den får stå och dra. Mycket förberedelse är det.
Niklas har besökt akuten i kväll han är dunder förkyld, krya på dig gubben vi ses snart:)
Nu blir det soff mys och ett gäng värk tabletter.. Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar