tisdag 25 september 2012

Besök

I dag har min vän Linda Ljungholm och hennes föräldrar varit här. Dom bor på Öland men föräldrarna har huset kvar i Bromölla än. Hennes pappa berättade att dom bodde 40%  i Bromölla och 60% på Öland. Föräldrarna har drivit Bromölla glas i många år och jobbat dygnet runt. Nu är dom pensionärer och mamman berättar att dom har fullt upp ändå:) Så kul att se dom ingen av dom hade förändrats till utseende trots att det gått sex år sedan jag såg dom sist. Linda hade sina barn med sig, Albin och Emma. Emma ville stanna här för hon tyckte att sacko säcken och barbapapa var mysigt:)
Adrian kom hem i dag och berättade att hans lärare hade gett honom massor av beröm i so:n, han var stolt och självklart hans mamma med:) Till nästa vecka har han matte och Engelska än så länge så det får vi sätta fart med i morgon. Min nacke spökar som aldrig förr. Det värker, knakar och krampar. Min vänster hand funkar inte riktigt som den ska heller. Konstigt hur det där fallet kunde ändra mitt liv så radikalt. Vi var i alla fall på ikea i förgår och köpte nya glas:) Jag tappar ju allt jag håller i så 1-2 glas i veckan har jag sönder. Men man få se det positivt, jag får ju köpa nytt ofta!
I morgon bär det ut på sjöhavet igen för Micke. Men denna gången får Kingston ligga kvar i hamn för nu ska dom börja fiska!
 
Det är ingen skönhet men nu har den fått ny färg och nytt utseende.
Hoppas fisken finns där ute och att allt kommer att gå bra. Fisket skrämmer mig lite. Just på denna båten har redan en dragits ut och omkommit. Usch hemska tanke!
Allt kommer gå bra och fiskarna kommer hoppa upp i båten av glädje nu när Paul och Micke är tillbaks:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 



2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är enastående som orkar se allt så positivt!!!! Massor av pussar och kramar!! När ska vi ses???

    SvaraRadera