tisdag 30 oktober 2012

En sjömans sambos liv

Visst är det underbart att ha ett förhållande som ger en utrymme från varandra. Man hinner sakna varandra och smida planer tills man ses. Man får göra precis som man vill och har ingen annat att ta hänsyn till. Vi äter när det passar oss tar disken när man vill och locket är alltid nere på toa:) Men den mörka sidan är inte alltid lika rolig.. Flera dagars oro, hur är vädret, var är dom, lever dom.. Denna oro lever man med varje dag oavsett om man tänker på det eller inte. Just nu är oron stor då det blåste ordentligt i går och dom syns inte på Ais:en sen snart två dygn tillbaks. Ais är en sida man kan följa fartygen på havet och se var dom är om dom lägger garn om dom gått i land. Nu är dom borta sen exakt 1 dag 17 timmar 48 minuter sedan. Dom kommer jag vet.. Hade det hänt något hade nog prästen varit här för länge sedan. Oron finns där och den kommer man aldrig i från.
I dag har Adrian och jag varit och handlat lite nya kläder till honom och till Niklas. Efter det åkte vi till min älskade lilla faster på sjukhuset. Hon ligger där igen. Jag har valt att inte skriva vad som händer med tanten av respekt för hennes barn. Men det är en jobbig tid nu med många tankar och oro även över henne. Mitt bloggande har börjat sina igen men det går i perioder över hur man mår och vad man orkar. Måste berätta vad som hände mig i dag. F-kassan ringde med lite nya besked jag skojade och sa det är lika bra att man går och hänger sig. Tanten blev tyst och frågade menade du det? E du inte klok så egoistisk blir jag aldrig så jag gör så mot mina barn! Nej men det känns så för ni har inget människo värde alls!!! Vi la på luren och det tog ca 3 minuter så ringde min läkare! Nina tänker du ta livet av dig? Jag brast i skratt och sa men du när du ändå ringer så kan vi väl prata om något vettigare. Kan du boka in min son.. Hon skrattade och sa jag visste ditt svar men har som skyldighet att ringa. Bra att dom gör så men vem skulle stå och erkänna ja jag tänker ta mitt liv..?
Ja det är ju i alla fall inte jag:) Nu i kväll har jag bjudit min bror på middag trevligt med lite vuxet sällskap. I morgon ska Elvira fotas och det ska bli så spännande att få se hur detta blir. Ha det så gott nu vänner..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar