tisdag 14 september 2010

Min Adrian höll på att försvinna

I dag på morgonen ringde telefonen. Det var Adrians lärare som sa att han blivit stucken av jordgetingar. Skol sköterskan tillsammans med en annan lärare var på väg till läkaren med honom och det var allvarligt! Jag slängde mig i bilen och var på plats samtidigt som dom. Adrian hade blivit stucken i huvudet på två ställen. Hans andning var påverkad och han var riktigt illa ute. När jag förstod situationen samlade jag mig och tog tag i Adrian och sa NU fixar vi detta tillsammans hör du det, kom igen! Dom körde i honom adrenalin sprutor och mängder av cortison Efter ett tag lugnade det sig. Han hade stora röda kakor över rygg och mage. Ansiktet var svullet och i hår botten kunde man se stick såren. Han är allergisk mot getingstick och i hans fall blir det livs hotande. Inget vi visste sen tidigare.
En sådan här liten kunde kostat honom livet
Adrian kommer alltid få bära sprutor med sig hädanefter och 20 minuter efter han tagit sprutan måste han vara på sjukhuset!
På han hud fanns inte en normal hudfärg. Nu är vi hemma och jag får inte lämna honom själv. Vi har fått tabletter mot klådan och han ska fotsätta äta medicin en månad efter detta. Nu måste han ha lugn och ro. Läkaren sa att med all den cortison och adrenalin är det inte säkert han sover alls. Men jag bryr mig inte om han klättrar på väggarna för han LEVER!

3 kommentarer:

  1. Ja vilken pärs! Lite typiskt att allting ska drabba dig eller din familj bara, men visst är det skönt att allt gick bra!

    SvaraRadera
  2. arma Nina! jag lider med dig. Men du är en stark människa.. Detta fixar du...många kramar till dig..// Bea

    SvaraRadera
  3. Jag har gås hud...Nina skickar massor av styrke kramar till er!!! KRAM Katta

    SvaraRadera