söndag 19 september 2010

♥söndag♥

Vilken vecka det varit! Hoppas denna nya blir bättre med lite lugnare tempo. Veckan började med att Micke åkte i väg på jobb 14 dagar. På tisdagen blev Adrian jord geting stucken och höll på att att försvinna. Allt blev kaos men man lär sig snabbt. Alla mediciner som han nu ska behöva äta och sprutor vi måste lära omgivningen att ta. Det visade sig att hans pappa också är allergisk och är då van vid detta. Vilken lättnad för mig för då kan jag vara trygg när han är där. Men det kommer att bli ett oros moment i och med att Adrian älskar naturen. Vi måste lära oss handskas med detta på ett bra sett. Resten av veckan blev vi hemma då han legat med huvudverk efter adrenalin sprutorna. Jag sov inte mycket dessa dygn men svärmor kom och hjälpte mig i onsdags. På torsdagen körde jag Adrian till hans pappa så att jag kunde återgå till jobbet på fredagen. När jag slutat kom Linda från Kristianstad hit på besök över helgen. SÅÅÅ skönt att få umgås med en vuxen människa:) Lördagen körde vi Elvira till farmor och jag blev barn ledig! Som vanligt när Linda och jag är själva så blir det massor av sprit och party NOT. Nej båda är trötta mammor som njuter väldans av soffan och lugnet. Så vi spenderade lördags kvällen i ett ner släckt hus med eld i kakel ugnen med en film.


Filmen var ruskigt bra och gripande vi grät så vi knappt fick luft. Rekommenderas starkt! Filmen heter Soraya m.
I dag ska Linda åka hem och jag ska hämta Adrian på tåget och sen ska vi hämta Elvira. Denna veckan ska jag besikta bilen och gå till tandläkaren med Niklas och jobba. Hoppas inte att det kommer fler saker i mellan. Jag har också börjat leva efter GI metoden och har inte ätit ris, pasta, potatis, bröd, knäckebröd eller mina älskade flingor på snart en vecka. Lite svårt när Linda kom upp med sin godis påse. Vi åt pizza och kebab i fredags men för mig blev det kebab sallad. INGEN POMMES!! Grymt men man lär sig. Det värsta har varit frukosten men Therese räddade mig med att jag kan göra bär smoothie.

Enkelt och gott på morgonen och Linda får också njuta av denna metod. I dag ska här serveras fläskfile med potatis mos utan potatis! Den görs av blomkol i stället för potatis. Om det passar i hop det vet jag inte med Linda blev nyfiken på denna mos så det får bli middagen i dag. Mätte mig runt midjan nu och har minskat 3,5 cm!!! Kan detta stämma??? JIPPI ska ALDRIG MER ÄTA POTATIS M.M!!! NU blev jag glad!!!
TJINGELING












1 kommentar:

  1. Tack för en helt underbart slapp helg med många skratt, tårar, trötthet osv. Det va längesen det bara va du och jag. haha och det blir som vanligt men det är så skönt för vi behöver inte alltid prata en massa utan kan bara sitta rakt upp och ner utan att säga något och sen nästa sekund pratar vi så mycket så vi får träningsvärk i käkarna. love you min vän / Linda

    SvaraRadera