torsdag 13 augusti 2009

Sail Karlskrona 2009

Nu Karlskrona är det dags att inse fakta. Det härliga underbara sailet är borta. Det är nog dags att byta namn på dessa dagar, kanske till marin dagarna. Var är alla ståtliga skepp som gästat vår stad tidigare? Nu var det ingenting bara 2 utländska och resten marinens båtar. Plåt båtar hur kul är det på sådana här dagar. Det är liksom inget folk som kommer för att umgås med Karlskrona borna utan snorvalpar med kulsprutor som vaktar sina båtar. Passar det in med barn och glada onyktra människor?? Nej Karlskrona ännu ett miss lyckande. Micke, jag och Elvira var nere en runda men det började ös regna så vi blev dyngsura och gick hem igen. Men vi sörjer inte för det var bara skit ändå.
Nu längtar jag till vardagen igen så vi får se våra barn lite. Adrian har jag knappt träffat på hela sommaren bara korta perioder. Och Niklas är hos sin mamma men det är fortfarande 14 här och 14 dagar där. Tänk vilken omställning för dom nu när skolan drar i gång igen. I morgon är det after work igen på jobbet. På kvällen blir det taxi till stan men jag har inte bestämt mig för att gå än. Vi få se hur jag gör det är många sommar jobbare där i 18-20 års åldern och det låter inte så kul. Men och andra sidan så är väl coacherna där och några andra "ordinarie". Nu ska Micke och jag krypa ner i soffan och mysa innan det blir natt igen.. Kram alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar