onsdag 24 februari 2010

Den 24:e februari

24 februari 2008 låg jag på förlossningen. Jag bodde nästan där på mitt lilla rum i veckor. Linda hade sovit över hos mig på förlossningen för att vi tittat på melodifestivalen och firat min födelsedag. Hon var och hämtade mat på Mc donalds på kvällen och massa god saker. Maten på sjukhuset e ju inte precis toppen. På morgonen 08.15 gick jag på toaletten, jag tyckte att det kom ovanligt mycket kiss och tittade ner, BLOD överallt. Det bara rann och rann. Linda tyckte att att jag var borta länge men när hon hörde larmet förstod hon att något var galet. Det kom sköterskor och läkare från alla håll och jag kördes in på en förlossnings sal. 6 veckor nästan 7 till hon skulle födas. Dom skulle kontakta Micke men Linda ringde honom och kastade sig i bilen mot Hasslö. Den morgonen gick forden väldigt fort. Dom sa till mig att vi förbereder inför operation för i dag kommer du att bli mamma. Jag fick massa konstiga medel i mig och kommer i håg att dom skulle sätta karteter. Jag vägrade och då fick jag mer konstiga medel och plötsligt bara satt den där:) Jag bad om en telefon och ringde min rörda pappa. Lycka till Nina ring när det är klart jag kommer om det behövs. Tjo visst han låg på Hospis i kristianstad och vårdades i livets slutskede. Så söt han var.. Rätt va det var stod Micke där och jag tyckte att Linda precis hade åkt.. Jag sövdes och det blev akut kejsarsnitt. Många timmar senare vaknade jag till och Micke kom. Jag frågade inte vad det blev utan har någon sett min förlovnings ring! Sen drogades jag direkt igen pga att jag inte tåler starka mediciner och dom inte kunde smärtlindra mig. Nästa gång jag minns var jag uppe på salen och jag hade en flicka bredvid mig. Så guda söt och gyllene gul. Jag sov igen och nästa bild är när jag står mot väggen i duschen och Micke tvättar mig:)
Detta är exakt 2 år sedan i dag och vi har en frisk och helt färdig utvecklad unge!
Grattis Elvira på din 2 års dag!!! Vi älskar dig vårt troll

1 kommentar:

  1. *snyft* du kan inte skriva så känslosamt *snyft*..jaa hon är såååå fiiin!!

    SvaraRadera