torsdag 18 februari 2010

Så duktig jag varit:)


Nu har jag tagit tag i min pension. Allmänna pensionen och tjänste pensionen är nu fixad. Känns skönt att ha det avklarat och jag tror att jag valt rätt. På min premiepension valde jag en högre riskfaktor i och med att det är många år kvar och det är nu i livet vi bör satsa. Tänker lägga denna i ett lugnare tempo om ca 20 år:) Nu pratar jag om mitt oranga kuvert, tjänste pensionen dilade jag mellan modig och balanserad och jag valde balanserad. Känns skönt detta! Jag grejade med mina aktie också och lät tillslut dom ligga kvar där dom ligger i dag i och med att det ser ljust ut för våren sommaren 2010 på marknaden. Mitt fondkonto/spar tog jag också en högre risk nivå på. Jag skrev för ett tag sedan att jag fick en glad överraskning efter min far och det var detta det handlade om. Jag ärvde aktie och detta e något som jag inte ville ta upp tidigare pga pappas sambo. Men denna delen kan hon inte ta i från mig så FACK OFF!! Tro inte att jag är en rikare kvinna för det som kan köpa ny bil, hus och massor av saker för så är det inte. Men jag är en bra bit på vägen om några år. Nu är allt låst ha ha för annars hade jag handlat en massa bara för att det e kul och det vill jag inte.
Från det till annat.. I dag har Micke varit hemma med Niklas och Elvira för att Niklas har fått feber och hosta. Han har väl typ suttit i soffan hela dagen och bara myst sjukt skönt när man e dålig. Jag har jobbat i dag också och det slutade helt okey faktiskt med en halv dags lön extra. Nu ska jag hoppa i duschen och sen klä på mig pyamasen och inte göra ett skit. Ha en bra kväll alla.
TJINGELING

2 kommentarer: