söndag 7 mars 2010

Virus har fått snuva i höften:)

Har ni hört så tokigt.. Vi tar det från början.. I fredags kräktes Elvira och var allmänt dassig. På lördagen var hon som vanligt igen och inga kräkningar. Men där i mot så har hon haltat sedan i torsdags. När jag hämtade henne på dagis så var hela benen och skorna dyng sura. Jag åkte hem med henne och såg att benen var knall röda i och med att hon var blöt och kall. Jag bytte och satte på henne varma kläder och bäddade ner henne under täcket framför tv:en. Efter detta blev hon halt??? Jag funderade om hon kanske trillat eller trampat fel också. I går lördag somnade hon vid halv åtta tiden och sov hela natten, inte likt henne. Klockan halv nio i morse smög jag in för att se om hon andades. Kl 10.00 ropade hon och ville ha vatten och somnade igen. Vid elva blev jag orolig för något var väldigt fel. Jag satte mig på bussen till jobbet och vid tolv ringde jag hem, hon sov! Då fick Micke ringa sjukvårdsrådgivningen och till svar fick han kom hit direkt till barnmotagningen! Han ringde mig och sa att jag var tvungen att komma hem, usch va rädd jag var. Miljoner tankar gick genom huvudet. Jag kom hem för att ta i mot dom stora barnen som var på hem väg, Micke hade redan åkt in med henne. Jag var hemma ca 2 timmar sen stod jag inte ut, jag lämnade dom stora själva en stund och sa e det något ring farmor jag måste till Elvira. När jag kom till sjukhuset väntade Micke på prov svaren och Elvira satt upp för första gången då va klockan 15.00. Till slut kom läkaren som Elvira ABSOLUT inte tyckte om. Det var ju denna dumma tant som stuckit henne och tagit temp i rumpan! Elvira hade fått en vanlig barn sjukdom som hette snuva i höften!! Har någon hört detta tidigare? Det är alltså ett virus som sätter sig i höften som har gjort så att hon haltar och har ont. Nu ska hon äta medicin var 6:e timme så att smärtan lägger sig och bara vila. Hon var alltså så här trött pga en infektion i kroppen. Fy fan va rädd man blir att något e helt galet men nu när vi vet ska vi bara vara och mysa tillsammans. Ha det bra alla..

1 kommentar:

  1. Jag har då aldrig hört talas om detta.
    Hur mår hon nu då?
    Förstår att du/ni var rädda!
    Kranmar!

    SvaraRadera