lördag 24 mars 2012

6 år sedan i dag.

http://www.youtube.com/watch?v=hHCIjx4r-P8&feature=share
 I dag är det 6 år sedan min lilla mamma somnade in på Kalmar sjukhus. Vi hade vakat länge men hon blev pigg igen och fick komma hem. Den 23 mars körde jag upp till henne i Kammarbo för att hjälpa henne städa. Hon hade fått en rullator efter hennes bakteriella hjärnhinneinflammation som hon jagade mig med och visade bestämt hur det skulle städas:) Min lilla mamma kunde nog inte vara speciellt bestämd för allt sades med humor:) Saknar hennes galna uttryck! Den 24 mars 2006 kändes allt konstigt jag bodde i Bromölla och kände att allt inte var ok. Jag lämnade Adrian till min pappa och körde till Tving till Marie-charlotte. Jag tänkte att det var närmre Kalmar om det skulle vara något. När jag kom dit stod hon i köket med ett grav test lilla Engla bodde i hennes mage:) Väl där ringde telefonen, det var min bror.. mamma var dålig och hade åkt in med ambulansen. Jag satte mig i bilen och hade tankarna på min lilla mamma och körde helt fel på vägar jag i normala fall kan. Men det gick undan så bara efter en stund stod jag i salen där hon låg. Jag har ju suttit en hel del terminal vård det betyder i livets slutskede och vet när livet tar slut. Men med en puls på 18 och hjärndöd så trodde jag ändå att hon vaknar snart. Jag vet att jag gick ut och ringde min pappa i korridoren  och berättade om läget han visste att hon inte fanns kvar utan att respiratorn höll henne igång. Men han spelade nog bara med mig som trodde att det var ok och att hon skulle överleva. Konstigt att man inte fattade men det gjorde jag inte med pappa heller 2 år efter när han också lämnade mig. Ja lilla mamma 6 år är det men det känns som betydligt kortare tid. Saknar dig massor! Låten som var i början var den som spelades när mamma somnade in och det glömmer jag aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar