tisdag 22 maj 2012

Den eviga vänta

Jag går fortfarande och inget vet, är jag sjuk eller är jag inte? I dag kom mina papper från Sahlgrenska. Jag lästa dom innan jag lämnade vidare dom. Shit, jag var verkligen sjuk då! Mycket hade jag förträngt tror jag. Att jag hade så hög feber, att jag inte kunde öppna munnen m.m.  17 tabletter på morgonen och 4 på kvällen, hade jag verkligen det?!! Jag minns den lilla röda esucos eller vad den nu hette, fy fan den nockade mig ett gygn.Jag är så grymt tacksam för att jag hade min dåvarande pojkvän som fanns där. Jag kommer i håg han fick hjälpa mig inne på toan. Alla slem hinnor var ut torkade av cellgifterna och det var grymt att gå på toa. Och lilla Adrian som var så liten. Jag grät i dag när det stod i papperna att jag lös upp och hämtade nya krafter när dom la honom hos mig i sjukhus sängen.. Usch.. Tog en kopia av dom vet inte varför för jag tänker nog aldrig läsa dom igen och inte mina barn heller.
Vad händer då? Jo allt står stilla, väntar på min biopsi och sen kollen av mitt högra bröst. Har jag skiten på 2  ställen är det väl bara till att kasta in handduken.. Jag vet att jag låter negativ men just nu känns allt mörkt särskilt när man läst om skiten i dag.
Ja ja nog om mig det finns ju annat roligare! I dag ringde tapet gubben, dom kommer i morgon och börjar tapetsera. Det innebär att allt jag nu precis satt upp på väggarna måste ner igen:) Barnens saker får packas ner i kartonger igen men det är bra jag håller mig sysselsatt! Tror vi flyttar ut till huset i morgon, blir lugnast för ungarna så. Det är två veckor till Micke kommer hem, det är två låååånga veckor kan jag säga. Vi satt fast klistrade vid tv:en i söndags för dom skulle sända från nyheterna ombord på Kingston. Mycket riktigt det gjorde dom och allt vi fick se av Micke var hans jacka på en krok:)
I kväll skulle jag behöva packa ner saker men jag har migrän så det är nog åska på gång. Hoppas det kommer snart så man slipper detta elände. 
På lördag är det fest!! Jippi som jag längtat efter någon skoj, men nej.. ingen barnvakt som vanligt får bli hemma. Hade verkligen behövt komma i väg lite nu. Adrian har fått sin nya klass lista inför 6:an då blandas 4 klasser. Det positiva var att Emil börjar i hans klass men mycket annat var negativt. Ingen kille från hans nya eller gamla klass fanns med. Niklas och han hamnar i samma klass, kommer det att funka? Vi får ta ett möte på skolan så det blir rätt från början.
Nej nu är det färdig bloggat för i kväll och jag ska gosa ner mig hos min son och berätta hur mycket jag älskar honom. Trevlig vecka i värmen alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar