lördag 5 maj 2012

Uppdatering.e

Klockan är 2 minuter över sju och det är lördags morgon. Fåglarna kvittrar och solen börjar komma fram, härligt! Jag sitter i alla fall här på min gigantiska balkong som är inglasad och njuter av den tidiga morgonen. Flytten är klar och allt börjar få sin plats. Det stora problemet är att här är sten väggar så det är inte så lätt att få upp saker på väggarna. Igår var Micke här och jag bjöd på middag ute på balkongen och han var snäll och hjälpte mig med Elviras nya säng. När vi hade ätit gick vi ner till lekparken mitt i mot ÖB med barnen för att sen gå och köpa glass. När alla valt sin glass visade det sig att plånboken låg hemma IGEN (hände på biltema förra veckan med). Det var bara till att traska hem igen.. Micke bestämde sig för att köra hem och jag och barnen åkte och köpte glass och hämtade upp Arlinda. Vi satt här ute på kvällen och tog en cider och pratade hur trevligt som helst.
Många undrar vad som hänt, varför har jag flyttat? För att det kändes som om att det var det som krävdes för att alla skulle må bra. Micke tyckte detta var skit jobbigt men förstår nu att det var det rätta. Så ALLA mår bra och är nöjda med valet! Vi träffas i bland och njuter av den korta stunden i stället för att bråka hela dagar. Jag tror inte att det är bra för barn (även om man inte bråkar framför dom) att se föräldrarna sura och ledsna hela tiden. I min värld är det då bättre att bryta upp och fånga upp barnen igen så alla kan vakna och lägga sig glada. Barnen är för mig prio ett och kommer ALLTID att vara.
Dom trivs här och tycker att det är skönt. Lilla Elvira har tagit det bra hon älskar sin lägenhet men även villa Ekdala. Hon sover gott om nätterna på sitt nya rum och verkar glad och harmonisk..
I dag blir det små pyssel här hemma och sen får vi se vad som händer, en timme i taget..
Trevlig lördag alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar