fredag 8 oktober 2010

Höst

Nu har verkligen hösten kommit. Man får elda för att få upp värmen i pannan. Tycker i och för sig att det är mysigt att gå och putta in lite ved då och då. En liten nackdel finns det och det är har jag inte eldat finns inget varm vatten:( Men man lär sig och skapar rutiner runt det med. Pratade men en vän i dag som lät så ledsen och jag vill bara säga.. Det är snart över gumman!
Jag har konstaterat att jag skulle behöva ha en löv blås för det börjar bli mycket löv nu i min trädgård. I morgon ska det bli fint väder och det hade varit en perfekt trädgårdsdag! Men jag får snällt vänta tills mina skador läkt.



Elvira sover middag men när hon vaknat så ska vi till affären Adrian får bli förste bärare i dag. Han sa: Mamma du kan stanna i bilen ge mig en 1000 lapp så handlar jag.. Oj oj kommer i håg när dom skulle handla åt Micke. Dom fick 100 kr och skulle köpa gevalia kaffe och resten skulle dom få dela på. Kaffet skulle kostat 38 kr på nättran. Men dom köpte kaffe för 18 kr som smakade blä och sen gick dom och åt kebab för resten! Ungar.. Men som dom sa, det var ju i alla fall rätt färg på paketet (euroshoper). Så söta:)
I helgen blir det lugnt ska se om vi inte kan laga något gott och dela på en flaska vin hade inte varit helt fel.

Trevlig helg önskar jag er alla...

1 kommentar:

  1. Älskar dig mitt hjärta!
    Du är fortfarande det absolut bästa som finns. och nästa år ringer klockorna in för oss puss puss

    SvaraRadera