fredag 15 mars 2013

Ledig dag!

Ja nu har till och med jag någon enstaka dag ledigt. Från att inte jobbat alls till att jobba hela tiden. Jag trivs och allt rullar på som det ska. Jag har jobbat hela veckan men är ledig i dag och jobbar lördag söndag måndag. Underbart 1 dag ledigt av 8 och det känns ok:) I går vet jag inte vad som hände himlen öppnade sig och det blev värsta snö kaoset. Micke och Niklas blev fast i trafiken i en timme och det varnades på radion hela tiden. 2 korsningar i stan var avstängda, ryttarliden hade lastbilar fastnat i så där va trafik stopp lika så Hasslö och Listerby rondellerna. På vägen till Jämjö var 4 olyckor på 20 min.. Vad hände? En förklaring var att många bytt till sommar däck redan?? Mina får sitta på så länge man får. Vad gjorde jag då under denna kaos, tog mig ett glas cider och tände upp lite ljus. När snön hade av tagit gick jag och barnen ut och skottade fram en gång bort till bilarna. Vi stannade upp och bara ställde oss och lyssnade inga bilar hördes och det var helt tyst och stilla. Nästan lite kusligt men skönt. I dag på min lediga dag ska jag planera inför morgon dagen då vi ska ha besök med spel kväll. Ha nu en toppen dag och ut i solen för den lyser faktiskt i dag:)
Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar