onsdag 6 mars 2013

Tillbaks på Frösunda!

Nu tusan har jag tagit tag i mitt liv på många sätt. Efter 2 år hemma blir man lätt försoffad och ännu värre är det att ställas i ett fack av arbetsförmedling och försäkringskassa. Dom har haft makten om vilka jobb jag kan söka och det tyngsta är sjukhusvärdinna. Det är ju dom här äldre kvinnorna som är nere i huvudentren på sjukhuset. Jag bestämde mig förra vecken för att bryta deras mönster och börja söka annat. Jag satte mig i bilen och matade ut CV till olika företag i Karlskrona kommun. Efter det började jag gå igenom kontakter och fd arbetsgivare. Nu är det klart FRÖSUNDA ASSISTANS blev det igen:) Längtar efter första jobb passet nu! Vår lilla loppa har fyllt fem år och är stora tjejen nu. Hon hade disco kalas här hemma för sina vänner. Jag fick hjälp av "syrran" Marre att hålla igång barnen. Micke fixade med fiskedammen och barnen fick alla möjliga konstiga saker på kroken innan godis påsen kom:) Jag såg på Elvira att något var tokigt när hon dansat en stund och drog fram termometern, 39.3!!!! Ojjj.. Adrian hade legat en vecka i hög feber men var feberfri dagen innan kalaset annars hade vi fått ställa in. Elviras feber höll i sig ett dygn och sen var hon pigg igen.
Nu ska jag duscha, köra Elvira till dagis och sen till Frösunda för att skriva under avtal, sekretess och skicka efter papper från polisen och belastningsregistret. En mycket bra dag och det bästa är
VÅREN ÄR NOG HÄR!!!!! Trevlig dag vänner..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar