fredag 29 mars 2013

Sjuk påsk!!

Godmorgon mina fina vänner! I dag är det långfredag och påsken är här. Det blir en vit påsk då snön ligger kvar. Förra året var det fullt av påskliljor här ute och på gravarna men nu har det bara kommit upp några stumpar under snön. I går var jag på pappas grav och skulle göra det lite fint trodde jag. Jag hade köpt påskliljor på lök och plockat björkris. Jag trodde att jag skulle kunna gräva ner liljorna men marken var helt frusen. Jag fick sätta det i en vas med lök och allt och nästa problem blev att få ner vasen i jorden. Meningslöst så det blev att luta den mot övriga plantor. Men lite påskigt blev det:)I dag ska vi åka till Vissefjärda till mammas grav men där kommer jag vara förberedd mot den frusna marken. För mig blir det en sjuk påsk för hostan from hell är här och med den kommer astman tyvärr. Har laddat upp med cortison och akut mediciner för jag tänker inte vara på sjukhuset dessa dagarna.
I morgon kommer Niclas, Lena och Magnus och då blir det påsk firande med familjen. Undrar om påska kärringen hittar hit när hon flyger förbi med påsk äggen. Vi har förberett med att pynta trädgården med fjädrar så hon INTE kan missa barnen här. Det blir till att titta i fönstren hela dagen för att se när hon kommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar