söndag 20 februari 2011

Min skada

För några dagar sedan skrev jag om att jag behövde städ hjälp här hemma. Varför det frågar vissa som inte umgås så mycket med mig och förstår anledningen. Så vi tar det från början.. I september 2010 trillade jag ner från trappan när jag skulle upp på natten och göra välling. Jag körde själv till akuten för att jag trodde armen var bruten. Jag hade då en spricka i handen, en spricka på skuldran och en blå rumpa:) Jag åkte hem igen mörbultad men glad över att det inte var värre än så. Dagen efter fick jag fruktansvärt ont i nacken och huvudet. Med antalet läkar besök, röntgen och akupunktur behandlingar är skadan kvar. En Whiplash som ökar allt efter. I dag 5 månader efter går jag med kronisk huvudverk, käkvärk och en fruktansvärd nacke. Denna smärtan är hemsk och frågan är ska jag bra lära mig att leva med den? Operation, nej.. Då kommer jag ju aldrig mer kunna röra på mitt huvud, vad är bäst??
Så av denna anledning har jag nu städ hjälp 2 dagar i månaden då Micke är till sjöss.
Denna helgen har Linda varit hos mig och det är såå kul när hon kommer eftersom det inte blir så ofta vi träffas längre. Elvira har hållt i gång så Linda var gråt färdig. Hon har ju sån jäkla humor den här ungen. Många skratt blev det i alla fall.
I morgon mina vänner fyller jag år och det ska jag fira med en fika på stan med min dotter ♥
Adrian blir kvar hos Mattias ett tag till nu när det är lov. Ha en skön söndag vänner..

2 kommentarer: