torsdag 3 mars 2011

Jag och min whiplash

Jag tror inte någon förstår hur detta är om man inte själv har skadan. Denna värk, nu pratar jag inte bara om nacken utan om värken i huvudet, axlarna, armarna, ryggen och i käken! Jag biter hårt om nätterna och det gör att jag har ont i munnen hela dagarna. Tänk vad detta förändrat mitt liv.. Jag som alltid älskat att köra bil. Helt spontant har jag kunnat köra i väg skit långt till någon bara för att jag vill. Sist jag körde långt nu var resan till Ullared för 3 månader sedan. Nu kör jag till stan fram och tillbaks och vissa dagar gör jag inte ens det. Nu har jag bara 45% kvar av rörligheten i nacken. Det påverkar givetvis bil körningen pröva själv nästa gång du sätter dig i bilen UTAN att röra nacken. Det är tur att speglar finns:) Huvudvärken är hemsk och jag har blivit känslig för ljus och ljud, vill inte detta mer.. Läkaren säger att jag kanske får leva med detta resten av livet men det vill inte jag! Finns läkare i USA som opererat folk så dom blivit helt återställda. Läkaren jag hört om heter Åke och är svensk! Men då gäller det att vinna massa pengar först. Självklart blir alla runt mig påverkade av detta. Jag är på dåligt humör och vill helst stänga in mig i sovrummet med min värme dyna och vara I FRED. Min läkare är skit bra och förstår verkligen för hon ser ju skadan från utsidan nu. I början trodde hon absolut inte att det skulle bli så stort. Jag är ju medicin allergiker så hon har haft svårt att smärt stilla mig. Nu har jag fått en tablett som klubbar mig totalt. Blir helt avslappnad och däckar efter en halv timme. Kan äta dom när micke e hemma men e jag själv med barnen får jag låta bli.
Fortsättning följer väntar nu på röntgen svar.. Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar