onsdag 9 mars 2011

Mitt nya liv!

Japp så här ser det ut, mitt underbara liv!
I går var jag och träffade ortopeden och diagnosen är fastställd WHIPLASH som dom anat hela tiden. I dag träffade jag min läkare som förklarade att jag nog inte behöver tänka på att arbeta mer på ett långt tag framöver. Så här ska jag sitta och inte göra någonting. Jag som hatar att gå hemma och inte jobba. Min trädgård då, nej den måste jag också låta bli. Bil körning ja men inte dom dagar jag har ont = ALDRIG.
Jag får inte lyfta anstränga min nacke eller rygg. I morgon ska jag träffa tandläkaren och diskutera bettskena så jag inte fördärvar mina tänder när jag biter i hop så hårt på nätterna pga smärtan. Så nu vet ni/jag att mitt liv förändrats för en väldigt lång tid fram över.
MEN.....
Så här är det! Skam den som ger sig, jag har överlevt värre saker än så här. Nu är det bara till att se framåt och göra det bästa av det hela. Ska börja simma på sjukhuset för att försöka få upp rörligheten i nacken igen. På läkarintyget i dag står det nack rörlighet 20-30%. Så vill inte jag ha det! Men snart mina vänner i Kristianstad, Bromölla, Trelleborg, Öland, Sölvesborg m.m kommer jag farande igen. DET SKA GÅ!!!
MEN....
Svarar jag inte i telefon eller inte orkar prata eller aldrig kommer förbi så handlar det inte om att jag inte vill utan om att jag inte kan. Det kommer att ta tid för mig att inse hur stor skadan är och att jag inte kan leva som tidigare men jag ber er ha tålamod för jag SKA fixa detta men det kommer bara att ta lite tid:)
♥Ha en trevlig kväll♥

4 kommentarer:

  1. Hej min vän!
    Självklart kommer du att fixa detta. En mer envis människa än dig känner jag inte (förrutom mig själv :) ). Och jag säger alltid det att man ska va envis för då fixar man allt.En bra egenskap :). Tycker dock det är väldigt synd att detta skulle drabba dig. Se framåt, ni kanske kan komma förbi en natt som ni gjorde i somras i sommar igen. Det var så himla trevligt. Saknar dig vännen.
    Kram kram Linda.

    SvaraRadera
  2. Tack Linda gumman. Du ska se att vi snart kommer till Öland igen:) Saknar dig med! Kram

    SvaraRadera
  3. Linda, jag anser att Nina är envisare än du! Och Nina jag tror också du fixar detta även om det även om det blir svårt att lära sig vad man kan å inte kan göra längre.
    BAMSE KRAMAR TILL DIG!!!
    // Katta

    SvaraRadera
  4. Tack Katta men denna Linda är inte vår Linda:) Denna bor på Öland..

    SvaraRadera