torsdag 5 januari 2012

Bonus mormor

Har suttit och googlat i dag om bonus mormor. Tänk att det finns sådana underbara människor som ställer upp och blir bonus mormor åt andras barn. Från min syn vinkel tänker jag så här.. Kolla bara på mina barn som står utan mormor och morfar. Mina barn har farmor och farfar men pojken står nästan själv. Som när Elvira eller Niklas åker till sin farmor på övernattning eller bio m.m. Adrian står kvar hemma. Han har ingen äldre som tar honom någonstans. Nej fy bubban. Det här vill jag vara med och ändra när mina barn är ut flugna. Jag TÄNKER bli bonus mormor! Tydligen har vi ingen här i Blekinge vad jag kan hitta och dessa små liv som står själva finns ju även i detta lilla län. Och på frågan, JA jag söker bonus mormor och har gjort snart i ett år. http://www.extramormor.se/ är en sida jag är medlem på där kan du bli mormor till någon som behöver dig eller om du själv söker efter en.
En bonus mormor vill jag inte ha för min skull utan för att mina barn också ska få ha en som bryr sig och som gör dom där små extra sakerna som en liten fika m.m.
Mitt sökande går vidare och hoppas att det är fler än jag som skulle kunna tänka sig detta när vi blir lite äldre. Måste till lägga så detta inte tolkas fel. Adrians farmor och farfar bor inte här och dom bryr sig om honom. Så inget illa menat mot dom utan helt och klart söker jag detta då mina föräldrar inte finns kvar i livet.

Puss och kram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar