måndag 16 januari 2012

Vilken dag!

Lämnade lillan på dagis och körde till Rödeby för att äta frukost med Carina. Efter en stund dök även Bea upp trevligt trevligt.. Tack för prat stunden:) Efter detta åkte jag till Rusta då vi glömt köpa en ny pärm för år 2012 och nu är det ju snart dax för att betala dom underbara räkningarna som vi alla gillar så mycket. När jag var på väg hem för att ta tag i mitt hem ringde Micke och behövde komma in på ett akut läkare besök. Jag var lite tidig på ön och körde då in till en närstående som jag hittade sjuk i soffan. Där hade hon legat i två veckor med värk och rasat i vikt.. Jag tvingade in henne till akuten med sonen. Nu mår hon mycket bättre tack och lov. Mitt i allt detta försvann Adrian som skulle gått till fritids men rektorn glömde delge den informationen till honom så han åkte hem. Ingen var här så då tog han cykeln  in till Nättraby till en kompis. Jag fick tag i honom och allt var lugnt, han skulle bli kvar och titta på film. Rektorn ringde vid sex och bad om ursäkt. Efter detta var det in med Micke till läkaren och under tiden får hans pappa reda på att den ena i besättningen skulle inte med på resan, 3 timmar innan avgång!! Alltså han fick hitta en ny gubbe snabbt. Så efter läkare besöket fick Micke och jag hämta upp honom och sen ut och vinka av dom på Hasslö. Nu ses vi om några veckor. Där efter hämtade jag lillan, hem och fixa snabbt för att sen vidare och hämta Adrian. Fram med kvällsmaten som blev en lättare middag och sen i säng med lillan, läxor med Adrian. Nu 21.20 är det dags för Adrian att sova och jag har precis startat kaffet och tvättmaskinen för nu börjar mitt städ pass som jag missade i dag:) I morgon ska jag vara på Hasslö på morgonen sen Liatorp och ge hästarna mat sen hämta Moa på skolan i Ronneby och sen Elvira på dagis i Nättraby och sen Adrian hos kompis. Efter detta blir det lugnt några timmar förutom att dom ska ha mat förstås. Kl 17 kommer min coach och kl 18.30 är det tupperware party i Nättraby.
Puh och jag som har feber och är dunderförkyld men springer jag lite snabbare så hinner jag nog i från den:)

Tjingeling!!

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska vara rädd om dig, men i detta tempot hinner du i alla fall inte stanna upp och ta en cigg och det är ju bra:))

    SvaraRadera