söndag 22 januari 2012

Och så kom den..

Vilken?? SNÖN!! Åh blä fy tvi blöta hemska snö.. Jag gillar den inte alls. Men men barnen är glada för att den kom tillslut. Elvira har varit strålande glad i dag och tillslut förstod jag varför. När snön kommer så kommer jul tomten! Efter att jag kläckt ur mig verkligheten att han inte kommer på ett år blev humöret värre. Men du fyller ju snart år!! Ja hon blev super glad för att då måste ju tomten komma med paketen ehh nej. En sur Elvira höll sig uppe till nio och har slutat att tycka om tomten för han är bara dum! Hoppas hon glömt bort tomten tills i morgon annars behöver jag en reservplan. Micke ligger in blåst i Visby men väntar på avgång i natt. Han kommer kanske hem till helgen men jag vågar inte tro på det förrän båten ligger på Hasslö igen. Vad har hänt annars i dag då? Vi har varit på loppis där Lena och Magnus stod och sålde. Bara skit rent ut sagt tyvärr. Brukar ju alltid hitta något kul men inte på denna. Efter det körde vi hem och fixade middag. Det blev kyckling gryta med ägg nudlar, gott som tusan! Vi bjöd ner familjen Lindskog på mat och lämnade i från oss deras pojk. Han har blivit helg barn här men nästa helg är vi inte hemma så då får han bli hemma:( Nu tänker jag inta soffläge och sen krypa upp i sängen. Drar mig lite för detta då jag lovat två barn att sova där i natt.. mysigt i bland faktiskt men trångt. Imorgon har jag INGENTING planerat:)

Sov så gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar