tisdag 10 januari 2012

Överraskad!

Nu har skolan börjat igen, skönt med rutiner! Adrian var super glad och hade förberett kläder, väska, mobil m.m redan kvällen innan. Han tyckte det var skönt att det var som vanligt igen. Medans jag stod och fixade med barnens frukost här i morse fick jag ett sms. Det var från Micke, konstigt tänkte jag då han inte har något teckning när han är så långt ut på sjön. Det visade sig att nya stormar är på gång igen! Dom jobbar för kolmården och deras projekt att leta tumlare i östersjön. När stormen kommer kan dom inte gå ut för då kan dom inte få upp sin utrustning som ligger i havet nu. I kväll är Micke uppe hos Johan och dom försöker fixa avgasröret på min bil som har börjat läcka. Jag har lagt lillan och snart är det även dax för den stora att också hoppa i säng.
En sak till JAG FÖRSÄKER sluta röka! Men jag saknar kaffet och pannrummet men nu SKA det gå! Alla andra fixar ju det och jag kan ju inte vara mer beroende än vad dom varit!? Men som sagt, jag försöker..

2 kommentarer:

  1. duktig du är vännen kämpa på men att inte röka....(duktiga jag som lämnar ännu en kommentar ;) tihi )

    SvaraRadera
  2. Se varje liten förändring som en vinst!! Att astman blir bättre redan vet du ju, men du märker säkert flera saker. Jag märkte ju att hela min värld blev mer harmonisk efter några veckor så håll ut!! Det är värt det! Dessutom får man ju mer pengar över!! Kämpa på fina du och glöm feströkningen för det funkar aldrig! Tänk så här "jag ska aldrig mer röka en cigarett" - Det är ditt nya mantra!! Puss och kram - du fixar detta om bara viljan finns!

    SvaraRadera