söndag 1 januari 2012

Nyårafton 2011

Vilket nyårs väder vi fick! Minus grader och helt klart på himlen.. Vi åt gott och drack massor tillsammans med trevligt sällskap. Jag bäljade nästan i mig en hel captain morgan själv:) Blir ju som en svamp när jag väl sätter igång. Men kvällen var lugn ändå och vi hade det trevligt och kul. Klockan tolv gick vi upp till vägen med alla raketer för att hästarna, hundarna och katterna m.m skulle slippa höra och se allt. Efter det fortsatte nyårs firandet till klockan fyra i morse.
I dag mår man väl som man förtjänar...

Nu ska jag skriva något som många kanske tycker att man inte lägger ut här men jag gör det för att underlätta för min son som har haft det jävligt tufft det senaste halv året.
Han har valt att inte ha kontakt med sin pappa mer av olika anledningar jag har INTE uppmanat honom till detta tvärt om under alla år. Nu har dagen kommit som jag väntat på i många år, han har bildat sin EGEN uppfattning precis som jag ville. Har lovat att inte kasta skit utan lovat mig själv att låta honom själv välja här i livet. Alla gör vi misstag och tabbar men att inte vara pappa och visa kärlek ger detta resultat.
Så tack alla ni som tröstat mitt gråtande barn under denna tid. Det har och är skit jobbigt för oss och har varit ett tag nu efter allt som hänt. Han ser alla pappor runt oss som ÄR pappor som är med barnen på skol avslutningar, utvecklingsamtal, matcher, träningar och i livet. Hans pappa har ju missat allt detta så nu orkar han nog inte lyssna på mina dumma bort förklaringar om att pappa älskar dig men måste jobba men efter 12 år har han fattat själv.
Så snälla nu låter vi honom bara vara och ställer inte frågorna om pappa mer. Han är MIN underbara, god hjärtade, roliga, busiga, trotsiga härliga son som jag älskar mer i livet än mig själv. Han är mitt hjärta och jag skulle inte välja bort honom en dag. Att se honom växa upp och får vara en del av honom varje dag är en gåva från högre makter. Barnen är det finaste vi har så glöm inte krama och pussa dom ofta och tala om hur mycket ni älskar dom. Vi föräldrar är deras trygghet det är vi som präglar dom till den person dom blir så låt era barn veta vad kärlek är. Så detta var mitt lilla nyårsdags inlägg. Nu ska jag gå och pussa mina barn och säga att jag älskar dom och det mest underbara är när dom svarar tillbaka, mamma jag älskar dig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar