onsdag 11 april 2012

Extreme home makeover



God dagens..
I dag fastnade jag i programmet Extreme home makeover innan jag skulle hämta lillan på dagis. Jag är blödig som ni vet gråter för allt. Denna gången pratar vi inte grät lite! Jag bröt helt, tårarna sprutade och jag fick knappt luft.
Det handlade om en mamma som hade 1 pojk på 16 och två flickor på ca 13 och 7 år det framkom aldrig riktigt flickornas åldrar. Dom levde i ett fint hus och hade ett bra liv med världens goaste mamma. En dag ringde mammans mobil när hon var i väg hela deras hus stod i lågor. Alla deras saker och minnen var borta. Dom fick hyra ett hus i närheten och grannar kom med madrasser dom fick sova på. Pojken Random som var 16 ville bli arkitekt och började skissa upp ett nytt hus dom skulle bygga upp på den platsen där det gamla låg. Dom fick ut lite försäkrings pengar och började bygga deras dröm hus som grabben ritat. Den äldsta flickan och pojken körde till affären och på vägen hem utanför grinden frontal krockar dom med en annan bil. Pojken dör och flickan fick mindre skador. Mamman hörde smällen och sprang ut för att rädda sina barn men pojken gick inte att rädda dom fick se på när han dog. Pengarna tog slut och dom hade inte råd att bygga klart det halv gjorda huset:( Pojken hade valt att donera sina organ och hans hjärta hade gått till en flicka som dött om hon inte fått hans hjärta. Familjen fick träffa denna tonåring med Randoms hjärta och alla grät och det var så fint!

Detta program var så gripande och fyllt av så mycket känslor, stackars familj! Mitt liv har varit fyllt av sjukdomar på mig själv, släktingar m.m. Dödsfall och tråkigheter har slagit sig på mig nu i många år. Men tänk vad glad jag ska vara som som har mina barn och minnena kvar från mina föräldrar. Tänk dessa familjer som lever med sådan sorg varje dag. Fy vad gripande ett program kan vara..

1 kommentar:

  1. Åh fy vad sorgligt!! Ja det är orättvist att en del drabbas av mycket och en del av ingenting!

    SvaraRadera