måndag 13 augusti 2012

God kväll läsare..


Då har även denna helg passerat och den har varit händelserik men bra. Linda kom upp i Torsdags igen för att spendera några extra dagar hos oss innan hennes semester är slut. Vi har spelat vårt älskade gin rummy och grillat och myst. Vi tog en runda på sailet och studerade alla fina fullriggare = 1 st. Inte alls som  när vi var små då hela kajen var full av båtar från alla möjliga länder. Jag förklarade lite för barnen hur det var förr det låter nästan som om man vore last gammal. Elvira åkte lite karuseller och Adrian och Niklas strosade omkring.


Adrian köpte en ring som täckte hela fingret för 100 spänn och efter en timme var den sönder. Jag följde med honom tillbaks där han köpt den och han fick behålla ringen + pengarna tillbaks! Kanon annars brukar man inte få byta något där. Lördagen var vi hemma och grillade med Linda och Mange. Det SKULLE bli en lugn kväll men det blev allt annat. Ursula och barnen kom ner en runda och precis när dom kom blev Adrian GETING STUCKEN. Det blev in i bilen slänga i honom mediciner i baksätet, lugna och ringa 112 om att vi var på väg.. Jag minns ju sist när jag höll på att förlora honom. Vi kom in direkt och han fick mer mediciner men han klarade sig faktiskt bra och slapp sprutan denna gången men vi fick stanna kvar någon timme för observation. Dom kollade puls, blod tryck en gång var 20 onde minut och kl 23 fick vi gå hem. Här hemma fick Micke ta hand om barnen, Ursula och Mange. Rätt va det var hade Anton spytt rakt ut över plattorna. Mange hade skrattat och sagt fan det händer ju mer här än på sailet:) Bra att han tog det med ett smile när inget blev som planerat. Söndagen var det dax för familje dag och det blev Brunnen igen. Barnen älskar det så varför inte..


Vi gillar stället!

I dag måndag åkte grabbarna till stan för att åka spark och käka på Mc donalds. Dom var i väg 6 timmar men efter 5 satte syskon kärleken igång och det blev bums på en buss och hem!


Det är perfekt när dom kan åka bussen in det underlättar för oss. I kväll har jag haft besök av min kära kusin. Vi har druckit massor av kaffe och pratat om släkten och om händelser ur vårt liv. Jag gillar denna kusin SKARPT! Tycker hon är fantastisk måste jag säga, sprudlande glad alltid. Hon bor i Stockholm hennes mamma ligger på sjukan, hennes bror drabbades av en propp i dag och hennes peugeot har gått sönder. Hon driver ett eget företag som hon behöver hem till men bilen står still.Tur nog kunde Mekonomen ta den för hela motorn behövdes lyftas upp + växellådan:(
Så förhoppningsvis har hon den till fredag så hon kan komma hem till viktiga möten på lördag.
Nu är det natt för mig och min feber för den har inte övergett mig än.

Sov gott























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar