tisdag 7 augusti 2012

Veckan som gått

Tisdag morgon och alla barnen hemma + ett extra barn. Bilen har rasat, min dator har kraschat och min mobil håller på att ge sig:) Visst låter det underbart och billigt! Men få se tillbaks i veckan på allt det positiva i stället. Vi har köpt en liten kise som Elvira fått döpa till Kajsa. Niklas och Adrian har fått döpa kaniner och hamstrar tidigare så nu var det hennes tur. Namnet blev perfekt tyckte vi alla!


Adrian som är en djur människa är överlycklig över det lilla livet. Enligt förra ägarna skulle hon var 12 veckor men jag tror inte riktigt på detta.


Sen är det Micke då som inte gillar katter, men nu är han kär! Han har byggt katthus, trappor, fönsterbräda, mat plats och sov plats. Nu tycker han även att vi ska putsa fönstren till Kajsa i hennes lilla rum. Ja hon bor då i ett eget litet rum i ladan och hon går redan på lådan! Duktig kise...


Och lilla loppan har även hon hittat sin nya bästis



Mys med husse är aldrig fel och helst vill hon bli kliad på magen. Kajsa är som en hund hon följer oss var vi än går:=



Så söta!



Veckan har inte bara handlat om katt. Adrian har haft sin kompis här från Lyckeby. Dom har meckat, badat och hittat på annat skoj.



Elvira har varit på sin första konsert och det var på Laleh. Hon är en liten docka min lilla tjej.


En glad sådan!


Familjedagen har vi inte missat. Denna gången blev det fiske på Hasslö bron och från garpahamnen. Elvira var på konserten så vi fick ge Adrian lite egentid samtidigt:)
I går var vi hemma hos familjen Lindskog i Liatorp och grillade. Micke och Johan tog pojkarna på fiske och jag och Ursula tog flickorna + två hästar och begav oss till Best Western eller vad det nu heter i Johannishus. Moa hoppade 1,20 med sin lilla ponny som är en underbar hoppare! Elvira red  lillaTjompe själv! Jag fick självklart hålla i hästen men hon satt själv barbacka:)  Som ni märker så har veckan varit bra trots bil, mobil och dator:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar