onsdag 20 maj 2009

In skolning på Saltkråkan

Nu äntligen har Elvira kommit till sitt rätta dagis. Hon har ju haft en provisorisk plats på Hästö i väntan på en plats på Saltö. Egentligen skulle hon inte fått börja där förrän 1 augusti med hon fick komma tidigare. Tack all personal för detta. Jag fick ju upp varje morgon och sätta oss på bussen till Hästö och sen ta nästa buss till jobbet på Gräsvik. Samma sak när jag skulle hem. Det blev stressigt och dagarna blev mycket längre. Nu kan Micke gå med henne i vagnen och det underlättar en del för mig. Det är många som har det så varje morgon men för mig passade det inte bra. Vi har varit där i tre dagar nu och i dag fick vi stanna kvar och äta. Tydligen så är dom väldigt mycket ute. Dom målar leker med vatten, pusslar och allt som man brukar göra inne. I dag regnade det men alla var ute och hoppade i vattenpölarna. Personalen var verkligen inte rädda för extra arbete med blöta skitiga barn utan dom lät dom skutta och uppmuntrade dom till att plaska och gegga. UNDERBART i och med att jag alltid sagt, skitiga barn är glada friska barn. Så nu ska jag köpa ett riktigt bra regnställ som tåler att hon rullar sig i vatten:)

Denna bilden är tagen från nätet men är från detta dagiset

I kväll ska Adrian på Disco, han tycker att det är skit kul att springa omkring och fjönta och skratta åt dom större barnen som dansar. Men sist hade han också dansat men det får jag inte tala om för någon:)

I morgon åker Adrian till sin pappa och på lördag kommer Niklas hem. Vi hade tänkt laga en god middag här i morgon kväll och bara slappa och prata. Jag jobbar först till 17.00 så jag antar att jag e ganska trött på kvällen.

Nu ska jag städa lite medans Elvira sover sen laga middag tills Adrian kommer vid tre. Efter det måste jag springa ärende på stan. Ha de gött alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar