fredag 1 maj 2009

Valborg och 1 maj

Härliga Valborg.

Jag, Micke, Niklas, Adrian och Elvira firade valborg i Nättraby hemma hos Therese. Hon hade bara Annie och Julia hemma av alla barnen. Adrian och Niklas gick en skogs runda och sen hoppade dom på studsmattan. Vi grillade kött och korv och Therese hade gjort klyft potatis och sallad. Till det drack vi vin, öl och barnen fick äppel juice. Hur gott som helst! Vi spelade yatzi och gissa vem som var bäst?? JAG!!! så klart:) Klockan 22 tog vi bussen hem till staun med en sovande Elvira och två dö trötta pojkar. Tack Therese för en trevlig kväll och god mat.



1 Maj

Kl 08.00 klev jag upp ur sängen och stekte pannkakor,
dags för en hel dag på sjön. Vi åkte först till Hasslö för att hämta fiske spön.
Barnen var glada och vi hade strålande sol.














God natt åkte vi förbi..





Elvira mös i vagnen och älskade när det gungade.
Vi sjöng en kulen natt natt natt min båt jag styrde..
plus en massa visor om vatten.
Elvira var kapten och körde båten
Niklas njöt av solen
Emil i Lönneberga satt och funderade på hyss
Den riktiga kaptenen såg till så vi alla hade det bra.
Vi låg still och fiskade i handelshamnen några timmar.
Efter det gick vi i land och åt middag för att sen fortsätta vår färd hem igen.
Då var det två trötta, sura pojkar som tyckte allt var skit. Deras fiskespön
var dumma dom bara trasslade sig hela tiden, alldeles själva.
Resultatet då blev ingen fisk i och med att krokarna mest var i båten så
Micke och jag fick trassla upp dom...

2 kommentarer:

  1. AJJABAJJA!!!!!!!!!!!
    Var är pojkarnas flytvästar??????
    Annars ser det mysigt ut:)
    Min tur att följa med nästa gång tycker jag.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Dom sattes på en liten stund efter. Så jag lovar och svär att dom var på hela tiden sen.

    SvaraRadera