fredag 22 maj 2009

Inbrott

Kl tolv ringde Micke mig på jobbet och sa att det hänt något. Jag blev skit rädd. Min första tanke var att det hänt Adrian något. Han är hos sin pappa denna helgen.


Jag hade helt fel.. Micke hade suttit vid datorn och tyckt han hört något från andra sidan lägenheten. Men han tänkte att det var säkert fönstret som knarrade eller altan dörren. Efter en stund gick han ut för att röka och då upptäckte han att någon varit här inne. MITT PÅ LJUSA DAGEN!! Dom har tagit det dom kom åt och det måste gått fort dessutom.


Det första han gjorde var självklart ringa polisen. Dom kom snabbt på plats. När jag kom hem kl fyra var dom fortfarande kvar och letade finger av tryck, värst FBI grejen. Kul att se. Tjuven eller tjuvarna som polisen misstänker hade rest en typ stege på utsidan av altanen och klättrat upp där. Dom tror att en av dom stått och haft koll på Micke hela tiden från fisktorget. Det känns väldigt konstigt att någon varit här inne. Att dom bara vågade mitt på dagen, någon måste ju sett dom. Dom som har restaurangen under oss hade lagt sin mobil vid vår altan när dom var ute och rökte och nu är den också borta. Grannen berättade att dom bott i denna lägenheten tidigare och rätt var det var så stod två polacker i köket!! Uffe hade tagit en under var arm och kastat ut dom.



I kväll så kommer jag gå och lägga mig men ändå ha ett öga öppet i och med att dom även tagit nycklarna in i lägenheten..
Sköt om er och lås alla dörrar/ Nina




1 kommentar: