fredag 29 maj 2009

Styrmansgatan 38

Nu är vår lägenhet uppsagd!! Skit trist i och med att jag älskar den och tycker om läget. Försöker nog klamra mig fast och blunda ändå. Började nämligen möblera om. Det blev inga stora grejer i och med att jag är skit dålig i astman. Inte ofta längre som jag får riktiga astma anfall men i går kom det... Jag skulle hämta Elvira på dagis innan jag åkte till jobbet. Jag hade inte vagnen med mig och tänkte att vi går hem. Det jag inte insåg var ju att Elvira orkar ju inte gå så långt så jag fick bära henne. 10 kilo är tungt. Jag kom över Saltö bron och sen satte det i gång. Jag tog mig bort till idrottshallen och därifrån fick jag ta bussen 200 meter. Jag klarade det verkligen inte längre. När jag kom hem så var gav jag Elvira till Micke. Fy fan vad jobbigt det är med denna skiten. Men saken är den att jag ringde trossö vårdcentral för 3 dagar sedan och sa att medicinen var slut. Kvinnan lovade mig att fixa så att medicinen fanns på apoteket under efter middagen. Jag förklarade verkligen hur viktigt det var eftersom min akut medicin var slut.
Jag gick sen till apoteket, inget där!! I går morse ringde jag igen. En ny kvinna svarade och kollade upp vad som hänt. Den andra hade inte ens lagt över det på en läkares bord! Herre gud utbrast hon! Och hur mår du nu? Ja va tror dom efter 1 dygns tung andning. Jag får ju så ont i axlar och rygg när det blir så tungt. Hon fixade i alla fall så den skulle komma under dagen i går. När jag hämtade Viran så hade jag fortfarande inte fått någon och därför blev det så här. Så här sitter jag igen hemma från jobbet och allt pga deras misstag. Det visade sig oxå att min läkare Charlotte (som jag ändå inte tyckte om) slutat för två år sedan. Borde man då inte fått en ny läkare? Eller blivit kallad för en ny kontroll? Så åter igen: JÄVLA VÅRDCENTRAL!!!
Nu ska jag vila lite innan barnen kommer hem. Ha en bra dag alla/ Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar