söndag 14 juni 2009

Adrian hemma igen..

Adrian har varit hos sin lotsas "mommo" över natten. Han åkte ner där med tåget i går, hon bor i Bromölla. Maggan har en regel. När barn barnen är hemma så ska dom få känna sig extra bortskämda. Hon menar på att som förälder har man inte råd att köpa det där dyra som dom kanske vill ha. Hon har själv två barn och varit fostermamma åt två. Plus då att hon varit som en mamma för mig och en bonus mormor för Adrian. Hon har 4 riktiga barnbarn också.
När han kom ner i går gick dom till affären. Ta nu pojk va du vill ha skit i vad det kostar för det är din dag i dag. Adrian plockade lite godis först men då sa hon: - det där lilla är knappt någon mening att bära hem bara plocka nu när du kan. Det blev massor av godis och choklad bollar:) Nu ska vi titta på leksaker. Adrian hittade det där legot han länge önskat sig men som jag inte haft råd med.

Det kostar BARA 600 kr. En hel förmögenhet för mig och min ekonomi faktiskt. Men den fick han. Snacka om lycka! Efter det gick dom till Frasses. Där fick han välja vilken mat som hellst. Han valde en dubbel hamburgare, pommes och dricka. Men Adrian är en myra i maten så han åt bara en 1/4 del.
När han kom hem här nu i kväll med tåget var han överlycklig. Han ringde Moa direkt så hon fick komma.


Och Adrians goa lilla syster ville ju också vara med men det gick inte!
Hon bara förstör..









2 kommentarer:

  1. Ja, min ekonomi tillåter inte heller lego för 600 kr, men nu önskar Emil sig en valp när han fyller år.... de kostar ju oxå en hel förmögenhet idag...

    SvaraRadera
  2. Vad kul för honom, så snällt av henne :)
    Ja, han ville ju komma till oss men tyvärr så var det inte lätt att fixa denna helgen, du vet här är lite svårt då jag är rätt sjuk igen men nu är han ju ledig länge så visst kan han komma en annan gång :)
    Jättefina bilder!
    Ha en bra dag och hälsa alla!
    Kramar!

    SvaraRadera