tisdag 9 juni 2009

onokologen

I dag ringde jag mina gamla läkare i Lund pga av att jag fått en kallelse till en undersökning. Jag har ju tidigare haft Hodkins lymfom som är en cancer sort. Efter som jag fått cellgifter och strålbehandlingar så vill dom nu ha ner mig igen. Det visar sig nämligen nu efter vissa studier som dom gjort tidigare att detta kanske inte va så bra. Blir man trött eller.. Man kan nu få problem med annat i stället. Lungorna, hjärtat eller en annan manglid.. något, en annan cancer sort förklarade hon. Jag som är sjukskriven för att min astma försämrats funderar ju självklart nu på om det är detta som är orsaken. Jag har mått skit nu ett tag och varit riktigt nere och känt mig skakig och sjuk i kroppen. Då helt plötsligt var jag tvungen att kontakta en läkare på medicin eller privat klinik i och med att dom inte anser att jag bör vända mig till vanlig vård central. Ärligt.. Jag e skit rädd och det har jag varit länge nu för rädslan att något är fel. Mina vita är höga på proverna och sänkan ligger något högre precis som förra gången. Jag pratar aldrig om detta men just nu är det kaos i mitt huvud! Med min otur i livet så åker jag väl på något annat nu. Utbränd och svår astma sa läkaren förra veckan. Det är väl det vi får hoppas på. Just nu går jag och tänker mycket på min mamma och pappa också, det är liksom allt.
Och så kommer frågan: Nina varför skrattar du aldrig!! Konstigt när något känns jävligt fel inom mig. Trött och gnällig bara så nu får jag sluta:) Hipp hipp neger snopp va kul de e!!
Nu ska jag städa lite här och baka bullar och lägga Elvira, duscha Adrian och klippa naglar och stryka kläder och ta tvätten och förbereda inför morgon dagen då det är skol avslutning. Ha en bra kväll alla/Nina

1 kommentar:

  1. Ojdå...Jag hoppas det inte är något sånt. Jag förstår då din oro men det löser säkert sig ska du se! Och jag måste då säga att du visst det skrattar vilket är super :)
    Kram kram!

    SvaraRadera